Víte, které faktory ovlivňují, jak se zaměstnanci cítí v kanceláři?

Je velmi důležité, aby se zaměstnanci na své pracovní místo a kancelář těšili. Prostředí tvoří 3 oblasti: fyzická, kulturní a technologická. Doba, kdy firmy vnímaly lidi jako stroje, je již skoro za námi. Nyní se snaží vytvářet co nejlepší zaměstnaneckou zkušenost pracovníka s danou firmou.
V dnešním článku si podrobně popíšeme první složku pracovního prostředí – fyzický prostor. Co všechno sem patří? Jak vytvořit co nejpříjemnější prostředí?
Kancelář a její fyzický prostor
Pro začínající zaměstnance je pohodlí na pracovišti silně propojeno s produktivitou. I malé krůčky k větší komfortnosti mohou mít dramatický dopad na jejich výkon. V tomto případě je nejdůležitější fyzický prostor. Zaměstnanci, kteří mají rádi své pracovní prostředí, budou více zapojeni, šťastnější a zdravější.
Fyzický prostor je ten, který můžeme vidět, cítit a dotýkat se ho. Kanceláře by měly být koncipovány tak, aby v nich byla také příjemná místa k odpočinku v podobě lobby, kavárny nebo kuchyňky. Co tedy ovlivňuje fyzický prostor pracoviště?
- demografie
- příležitosti na pracovišti
- uspořádání kanceláře
- kreativní prvky
Různé způsoby práce
Šťastný zaměstnanec potřebuje mít možnost zaměřit se na něco, spolupracovat, učit se a socializovat. Pokud jsou vaše kanceláře coworkingového typu, je třeba, abyste měli k dispozici i zasedací místnosti pro důležitá pracovní setkání, porady nebo prezentace. Také by měli mít zaměstnanci možnost být alespoň na chvíli sami, ať už v kuchyňce nebo v příjemném lobby. Mnohé potěší i kavárna nebo prostor, ve kterém mohou načerpat inspiraci.
Prostor by měl odrážet kulturu
Je zcela běžné, že kanceláře technologicky zdatných firem budou technologicky vyspělé. Dejte na svých pracovních prostorech najevo, co děláte, čím se zabýváte a na čem vám záleží.
Jak zaměstnanci pracují?
Zkuste své zaměstnance pozorovat. U pracovního stolu jsou málo produktivní a raději jdou do konferenční místnosti nebo na klidnější místo? Pokud to je možné, přizpůsobte se jim. Strategicky změňte design a vybavení kanceláří.
Fyzický prostor kanceláří berte jako software
Software neustále aktualizujete, vyvíjíte a upgradujete. Nad uspořádáním kanceláří je třeba přemýšlet stejně a nebát se experimentovat a testovat.
Hledáte prostor, kde takvé prostředí zabezpečit? Pronajíme kanceláře, které si můžete přizpůsobit svým požadavkům a zpříjemnit si tak pracovní místo. Při pronájmu našich kanceláří nebo zasedacích místností máte vždy k dispozici lobby k odpočinku, kuchyňku, ale také i služby osobních asistentek.
-350x200.jpg)
Hotdesk od Flexi Office
Hot desking představuje model sdílení pracovního místa ve společnosti, které je užíváno více zaměstnanci. Podobnou službu nabízí i Flexi Office.
celý článek
Jaký má vliv hudba na pracovišti?
Věděli jste, že hudba na pracovišti dokáže pozitivně ovlivnit náš pracovní výkon? Který typ hudby je k tomu nejvhodnější? Více zjistíte v našem článku.
celý článek
Jak úspěšně zvládat stres na pracovišti?
Až 60 % pracovníků na celém světě zažívá na svém pracovišti stres. Víte, jak je možné stres na pracovišti úspěšně zvládat? Zjistěte v našem článku.
celý článek