Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 5. krok: Byznys model

07 / 03 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 5. krok: Byznys model

Kromě inovativních nápadů podniky potřebují i obchodní model, který bude korigovat ceny, dodavatelské kanály a nákup produktů cílovými zákazníky. Hlavním úkolem byznys modelu je udržet společnost živou a prosperující.

Skvělou cestou k úspěšnému podnikání jsou třeba dva spoluzakladatelé společnosti. Jeden se pak zaměří na techničtější řešení, zatímco druhý definuje a buduje obchodní model.  Jde o tzv. duální leadership, který je viditelný i u těch nejúspěšnějších firem světa.

V čem vám byznys model pomůže?

Jeho vytváření není jen o dokončení podnikatelského plánu. Model vede podnikání k tomu, aby vytvářelo stálou hodnotu pro své zákazníky. Nezapomeňte, že nejde o statický dokument a je důležité, abyste si nechali prostor k případným vylepšením a změnám, které čas přinese. Byznys model:

  • vyjádří logiku vaší firmy
  • identifikuje trh
  • definuje a rozliší produkty
  • získá a pomůže vám udržet si zákazníky
  • nastavuje využívání zdrojů

7 kroků k úspěšnému obchodnímu modelu

  1. Identifikace specifických zákazníků

Cílení na široké publikum není nejlepším řešením. Produkt by se měl dostat k lidem, kteří ho skutečně potřebují a chtějí. Jak svou cílovou skupinu co nejvíc specifikovat? Vytvořte si 2-3 profily kupujícího. Zaměřujte se na demografické údaje, zájmové oblasti či jiné metriky.

  1. Nastavení procesů byznysu

Určete si a pochopte činnosti, které jsou nezbytné pro fungování vaší společnosti. Klíčovými aspekty nabídky identifikujete předmět obchodní aktivity.

  1. Vytýčení klíčových zdrojů

Co potřebuje vaše společnost na vykonávání každodenních procesů, hledání nových zákazníků, nebo dosahování obchodních cílů? Základní zdroje je potřeba zdokumentovat a následně obchodní model připravit na udržení těchto elementárních potřeb.  

  1. Rozvoj silné nabídky hodnot (value proposition)

Jaké postavení má firma mezi konkurenty? Poskytujete inovativní službu nebo revoluční produkt? Začátkem silné hodnoty je právě aspekt, který je lepší než konkurenční a umožní vám odlišit se. Jakmile budete mít své value propositions vytvořené, spojte je se systémem dodávaní zboží a uvidíte, že to zákazník ocení.

  1. Určení klíčových partnerů

Vyberte si klíčové partnery – dodavatele, strategické partnery aliancí a reklamní partnery a zaměřte se na nastavení procesů, které souvisí se vzájemnou spoluprací.

  1. Vytvořeni strategie poptávek

Pokud nejste zastáncem radikálních přístupů, budete potřebovat strategii, která vzbudí zájem o vaše podnikání a vygeneruje potenciální zákazníky:

  • jak vás zákazníci najdou?
  • co mají udělat, když uvidí vaši značku?

Vytvořením strategie pro zvyšování poptávek, si uvědomíte klíčové motivátory chování kupujících.

  1. Inovace

Při uvedení společnosti na trh a rozvoji obchodního modelu je váš podnikatelský plán založený jenom na předpokladech. Konec konců, než začnete vítat nakupující zákazníky, skutečně ještě nevíte, zda váš byznys model plní jejich potřeby. Z tohoto důvodu je důležité ponechat prostor pro inovace do budoucna.

Náš tip: Vyzkoušejte byznys model Canvas, který je velmi jednoduchý a obsahuje všechno důležité: zákaznické segmenty, poskytovanou hodnotu, klíčové činnosti, klíčové zdroje, klíčové partnerství, vztahy se zákazníky, distribuční kanály, zdroje příjmů a strukturu nákladů.

 

V další části seriálu se můžete těšit na tipy, kde a jak získat finance pro start i růst vašeho podnikání.

  předchozí článek další článek  
Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

26 / 09 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.

celý článek
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

15 / 08 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.

celý článek
Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

18 / 07 / 2023 Článek FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi klasickými a servisovanými kancelářemi? Z hlediska financí je pronájem servisovaných kanceláří značně výhodnější.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace