Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 5. krok: Byznys model

07 / 03 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 5. krok: Byznys model

Kromě inovativních nápadů podniky potřebují i obchodní model, který bude korigovat ceny, dodavatelské kanály a nákup produktů cílovými zákazníky. Hlavním úkolem byznys modelu je udržet společnost živou a prosperující.

Skvělou cestou k úspěšnému podnikání jsou třeba dva spoluzakladatelé společnosti. Jeden se pak zaměří na techničtější řešení, zatímco druhý definuje a buduje obchodní model.  Jde o tzv. duální leadership, který je viditelný i u těch nejúspěšnějších firem světa.

V čem vám byznys model pomůže?

Jeho vytváření není jen o dokončení podnikatelského plánu. Model vede podnikání k tomu, aby vytvářelo stálou hodnotu pro své zákazníky. Nezapomeňte, že nejde o statický dokument a je důležité, abyste si nechali prostor k případným vylepšením a změnám, které čas přinese. Byznys model:

  • vyjádří logiku vaší firmy
  • identifikuje trh
  • definuje a rozliší produkty
  • získá a pomůže vám udržet si zákazníky
  • nastavuje využívání zdrojů

7 kroků k úspěšnému obchodnímu modelu

  1. Identifikace specifických zákazníků

Cílení na široké publikum není nejlepším řešením. Produkt by se měl dostat k lidem, kteří ho skutečně potřebují a chtějí. Jak svou cílovou skupinu co nejvíc specifikovat? Vytvořte si 2-3 profily kupujícího. Zaměřujte se na demografické údaje, zájmové oblasti či jiné metriky.

  1. Nastavení procesů byznysu

Určete si a pochopte činnosti, které jsou nezbytné pro fungování vaší společnosti. Klíčovými aspekty nabídky identifikujete předmět obchodní aktivity.

  1. Vytýčení klíčových zdrojů

Co potřebuje vaše společnost na vykonávání každodenních procesů, hledání nových zákazníků, nebo dosahování obchodních cílů? Základní zdroje je potřeba zdokumentovat a následně obchodní model připravit na udržení těchto elementárních potřeb.  

  1. Rozvoj silné nabídky hodnot (value proposition)

Jaké postavení má firma mezi konkurenty? Poskytujete inovativní službu nebo revoluční produkt? Začátkem silné hodnoty je právě aspekt, který je lepší než konkurenční a umožní vám odlišit se. Jakmile budete mít své value propositions vytvořené, spojte je se systémem dodávaní zboží a uvidíte, že to zákazník ocení.

  1. Určení klíčových partnerů

Vyberte si klíčové partnery – dodavatele, strategické partnery aliancí a reklamní partnery a zaměřte se na nastavení procesů, které souvisí se vzájemnou spoluprací.

  1. Vytvořeni strategie poptávek

Pokud nejste zastáncem radikálních přístupů, budete potřebovat strategii, která vzbudí zájem o vaše podnikání a vygeneruje potenciální zákazníky:

  • jak vás zákazníci najdou?
  • co mají udělat, když uvidí vaši značku?

Vytvořením strategie pro zvyšování poptávek, si uvědomíte klíčové motivátory chování kupujících.

  1. Inovace

Při uvedení společnosti na trh a rozvoji obchodního modelu je váš podnikatelský plán založený jenom na předpokladech. Konec konců, než začnete vítat nakupující zákazníky, skutečně ještě nevíte, zda váš byznys model plní jejich potřeby. Z tohoto důvodu je důležité ponechat prostor pro inovace do budoucna.

Náš tip: Vyzkoušejte byznys model Canvas, který je velmi jednoduchý a obsahuje všechno důležité: zákaznické segmenty, poskytovanou hodnotu, klíčové činnosti, klíčové zdroje, klíčové partnerství, vztahy se zákazníky, distribuční kanály, zdroje příjmů a strukturu nákladů.

 

V další části seriálu se můžete těšit na tipy, kde a jak získat finance pro start i růst vašeho podnikání.

  předchozí článek další článek  
V čem podnikat? Dobrý nápad je základ úspěchu

V čem podnikat? Dobrý nápad je základ úspěchu

14 / 03 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Uvažujete o tom, že začnete podnikat, ale nevíte přesně v čem? Jak najít tu pravou podnikatelskou činnost, která vás bude bavit, živit a naplňovat zároveň? Přečtěte si náš článek.

celý článek
Jak může podoba pracovny ovlivnit vaši produktivitu?

Jak může podoba pracovny ovlivnit vaši produktivitu?

25 / 02 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Existuje univerzální pracovna, která by byla ideální pro všechny? Pracovna je místem, kde se obvykle věnujeme pracovním a tvůrčím činnostem. Každý si ji ale představí jinak. Přečtěte si doporučení, jak vytvořit pracovnu pro co nejvyšší efektivitu.

celý článek
Víte, které faktory ovlivňují, jak se zaměstnanci cítí v kanceláři?

Víte, které faktory ovlivňují, jak se zaměstnanci cítí v kanceláři?

07 / 02 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Doba, kdy firmy vnímají lidi jako stroje, je již za námi. Nyní se snaží zaměstnavatelé vytvářet pracovníkům taková místa, aby se do kanceláře těšili a cítili se příjemně. Jak toho dosáhnete i vy?

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace