Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 5. krok: Byznys model

07 / 03 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 5. krok: Byznys model

Kromě inovativních nápadů podniky potřebují i obchodní model, který bude korigovat ceny, dodavatelské kanály a nákup produktů cílovými zákazníky. Hlavním úkolem byznys modelu je udržet společnost živou a prosperující.

Skvělou cestou k úspěšnému podnikání jsou třeba dva spoluzakladatelé společnosti. Jeden se pak zaměří na techničtější řešení, zatímco druhý definuje a buduje obchodní model.  Jde o tzv. duální leadership, který je viditelný i u těch nejúspěšnějších firem světa.

V čem vám byznys model pomůže?

Jeho vytváření není jen o dokončení podnikatelského plánu. Model vede podnikání k tomu, aby vytvářelo stálou hodnotu pro své zákazníky. Nezapomeňte, že nejde o statický dokument a je důležité, abyste si nechali prostor k případným vylepšením a změnám, které čas přinese. Byznys model:

  • vyjádří logiku vaší firmy
  • identifikuje trh
  • definuje a rozliší produkty
  • získá a pomůže vám udržet si zákazníky
  • nastavuje využívání zdrojů

7 kroků k úspěšnému obchodnímu modelu

  1. Identifikace specifických zákazníků

Cílení na široké publikum není nejlepším řešením. Produkt by se měl dostat k lidem, kteří ho skutečně potřebují a chtějí. Jak svou cílovou skupinu co nejvíc specifikovat? Vytvořte si 2-3 profily kupujícího. Zaměřujte se na demografické údaje, zájmové oblasti či jiné metriky.

  1. Nastavení procesů byznysu

Určete si a pochopte činnosti, které jsou nezbytné pro fungování vaší společnosti. Klíčovými aspekty nabídky identifikujete předmět obchodní aktivity.

  1. Vytýčení klíčových zdrojů

Co potřebuje vaše společnost na vykonávání každodenních procesů, hledání nových zákazníků, nebo dosahování obchodních cílů? Základní zdroje je potřeba zdokumentovat a následně obchodní model připravit na udržení těchto elementárních potřeb.  

  1. Rozvoj silné nabídky hodnot (value proposition)

Jaké postavení má firma mezi konkurenty? Poskytujete inovativní službu nebo revoluční produkt? Začátkem silné hodnoty je právě aspekt, který je lepší než konkurenční a umožní vám odlišit se. Jakmile budete mít své value propositions vytvořené, spojte je se systémem dodávaní zboží a uvidíte, že to zákazník ocení.

  1. Určení klíčových partnerů

Vyberte si klíčové partnery – dodavatele, strategické partnery aliancí a reklamní partnery a zaměřte se na nastavení procesů, které souvisí se vzájemnou spoluprací.

  1. Vytvořeni strategie poptávek

Pokud nejste zastáncem radikálních přístupů, budete potřebovat strategii, která vzbudí zájem o vaše podnikání a vygeneruje potenciální zákazníky:

  • jak vás zákazníci najdou?
  • co mají udělat, když uvidí vaši značku?

Vytvořením strategie pro zvyšování poptávek, si uvědomíte klíčové motivátory chování kupujících.

  1. Inovace

Při uvedení společnosti na trh a rozvoji obchodního modelu je váš podnikatelský plán založený jenom na předpokladech. Konec konců, než začnete vítat nakupující zákazníky, skutečně ještě nevíte, zda váš byznys model plní jejich potřeby. Z tohoto důvodu je důležité ponechat prostor pro inovace do budoucna.

Náš tip: Vyzkoušejte byznys model Canvas, který je velmi jednoduchý a obsahuje všechno důležité: zákaznické segmenty, poskytovanou hodnotu, klíčové činnosti, klíčové zdroje, klíčové partnerství, vztahy se zákazníky, distribuční kanály, zdroje příjmů a strukturu nákladů.

 

V další části seriálu se můžete těšit na tipy, kde a jak získat finance pro start i růst vašeho podnikání.

  předchozí článek další článek  
Výhody a nevýhody sdílené ekonomiky

Výhody a nevýhody sdílené ekonomiky

19 / 09 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Sdílená ekonomika představuje přirozenou evoluci zapříčiněnou digitální dobou a rychlým pokrokem technologií.Jde o systém sdílení, který vymysleli lidé a těm i slouží. V jisté formě fungovala vždy, avšakinternet a možnost sdílet komodity pomocí digitálních platforem, jí dal křídla.

celý článek
Nastartujte úspěšné podnikání díky franšízingu

Nastartujte úspěšné podnikání díky franšízingu

05 / 09 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Franšízing je druh podnikání, který spočívá v pronájmu práv k podnikání a využívání obchodní značky zaběhnuté společnosti. Franšíza vystupuje jménem ověřené funkční značky, která má na trhu již vybudované jméno, což vám začátek podnikání velmi usnadní. Mnozí netuší, co to franšíza je, i když se s ní denně setkávají a využívají jejích…

celý článek
Staňte se "zelenou kanceláří" a pozitivně přispějte k lepšímu životnímu prostředí

Staňte se "zelenou kanceláří" a pozitivně přispějte k lepšímu životnímu prostředí

28 / 08 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

To, že je naše planeta znečištěná, už všichni víme. Přeměnou své kanceláře na zelenou jí však můžeme pomoci. Správné nastavení osvětlení nebo šetrné kancelářské spotřebiče mohou přispět k vyšší ekologičnosti. Přinášíme vám tipy, jak se naučit být více ekologický a malými krůčky tak uzdravit naši zemi.

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 234 723 500
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace