Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 4. krok: Zpětná vazba

Nechte potenciální zákazníky vyzkoušet váš produkt ještě před uvedením na trh. Objektivní pohled na věc dokáže poukázat na chyby a nedostatky, kterých jste si nemuseli všimnout. Tito lidé se zároveň stanou prvními fanoušky vaší značky.
Jak získat zpětnou vazbu?
Důvod
Proč vám zákazníci mají poskytovat reference? K tomu, aby vás ohodnotili, potřebují důvod. Pokud svým klientům dodáte dobré služby a kvalitní zákaznický servis, odvděčí se vám důvěrou a ochotou pomáhat. Klíčem je překonávat jejich očekávání.
Správná otázka
Vynechte unavující reklamní kampaně a raději zkuste požádat o obchodní doporučení. Místo otázky typu: „Znáte ještě někoho, kdo by chtěl můj produkt?" se zkuste zeptat: „Víte o někom, kdo má podobný problém jako vy a já mu mohu pomoci?"
Rychlé řešení problému
Jakmile vás někdo upozorní na problém, omluvte se a hledejte řešení. Je super, když o svých průběžných krocích zákazníka informujete. Řešte problém hned, protože jeho odkládání vede k poškození vztahu s klienty.
Sociální média
Mnoho klientů vám rádo napíše reference, a to zejména ty dobré. Můžete si vytvořit stránku na sociálních médiích, kde budete sbírat pozitivní svědectví. Spokojení zákazníci je budou sdílet se svými přáteli a rodinami. Získáte tak veřejný, trvalý seznam doporučení a ve své podstatě i "virtuálních obchodníků".
Proč je zpětná vazba důležitá?
- rozvíjí produkty a služby
- měří spokojenost zákazníků
- vyzdvihuje důležitost názorů klientů
- udržuje zákazníky
- představuje nepostradatelný zdroj informací
- pomáhá při rozhodnutích
6 kroků, jak zpracovat zpětnou vazbu
1. Zpomalte
Určitě jste nasbírali kvantum informací. Zkuste příjem feedbacku pozastavit a vyhodnoťte, co jste slyšeli. Informace zaznamenávejte tak, abyste byli schopni vyvodit jednoznačný závěr.
2. Poděkujte
Lidé, od nichž dostáváte negativní zpětnou vazbu, nečekají, že jim poděkujete. Budou vás ale určitě respektovat a povzbudíte je v tom, aby byli upřímní i v budoucnosti.
3. Podívejte se pravdě do očí
Všichni máme tendenci vnímat jeden pohled na věc jako absolutní pravdu. Berte kritiku jako jeden výsledek vyhledávání v Googlu. Jak na to?
- napište si poznámky na základě informací, které jste získali
- zhodnoťte všechno, o čem si myslíte, že je nesprávné
- vypište věci, které jsou v rámci získaného feedbacku pravdou
4. Vytyčte si vzory
Mají připomínky zákazníků mnoho společných faktorů? Ze sdíleného názoru se tak stane vzor, který může byznysu pomoci, v opačném případě jej bude brzdit. Zkuste vzory vyhodnotit a rozdělit je na kladné / záporné.
5. Poslouchejte
Vstupujte do konverzace se zákazníky nadšeně a zvědavě, protože zpětná vazba je vlastně odpovědí na problém, který máte, a dokonce o něm nemusíte ani vědět.
6. Ptejte se
Otázky vám umožní pochopit to, co jste slyšeli. Zjistěte, proč se jim daná vlastnost líbí a naopak, proč jim funkce produktu nevyhovuje. Pokládejte otázky, jak by to udělali lépe a inspirujte se.
Náš tip: princip lean startup
Nástroje vám pomohou rozběhnout podnikání díky průběžnému experimentování, které snižuje největší rizika mezi zákazníky. Princip spočívá v jednoduchém pravidle při vytváření nového produktu: vytvoř - vyhodnoť - pouč se.
Hlavní výhoda tohoto procesu tkví v rychlosti vývoje. Dokážete jím rychle vybudovat novou verzi produktu, změřit jeho úspěšnost, získat zpětnou vazbu. Dříve rozeznáte, kdy máte vybočit ze zaběhlé cesty, která čerpá vaše finance a čas.
V další části seriálu se můžete těšit na nápad, jak vytvořit správný byznys model pro vaše podnikání.

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže
Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.
celý článek-350x200.jpg)
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?
Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.
celý článek-350x200.jpg)
Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří
Jaký je rozdíl mezi klasickými a servisovanými kancelářemi? Z hlediska financí je pronájem servisovaných kanceláří značně výhodnější.
celý článek