Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 4. krok: Zpětná vazba

13 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 4. krok: Zpětná vazba

Nechte potenciální zákazníky vyzkoušet váš produkt ještě před uvedením na trh. Objektivní pohled na věc dokáže poukázat na chyby a nedostatky, kterých jste si nemuseli všimnout. Tito lidé se zároveň stanou prvními fanoušky vaší značky.  

Jak získat zpětnou vazbu?

Důvod

Proč vám zákazníci mají poskytovat reference? K tomu, aby vás ohodnotili, potřebují důvod. Pokud svým klientům dodáte dobré služby a kvalitní zákaznický servis, odvděčí se vám důvěrou a ochotou pomáhat. Klíčem je překonávat jejich očekávání.

Správná otázka

Vynechte unavující reklamní kampaně a raději zkuste požádat o obchodní doporučení. Místo otázky typu: „Znáte ještě někoho, kdo by chtěl můj produkt?" se zkuste zeptat: „Víte o někom, kdo má podobný problém jako vy a já mu mohu pomoci?"

Rychlé řešení problému

Jakmile vás někdo upozorní na problém, omluvte se a hledejte řešení. Je super, když o svých průběžných krocích zákazníka informujete. Řešte problém hned, protože jeho odkládání vede k poškození vztahu s klienty.

Sociální média

Mnoho klientů vám rádo napíše reference, a to zejména ty dobré. Můžete si vytvořit stránku na sociálních médiích, kde budete sbírat pozitivní svědectví. Spokojení zákazníci je budou sdílet se svými přáteli a rodinami. Získáte tak veřejný, trvalý seznam doporučení a ve své podstatě i "virtuálních obchodníků".

Proč je zpětná vazba důležitá?

  • rozvíjí produkty a služby
  • měří spokojenost zákazníků
  • vyzdvihuje důležitost názorů klientů
  • udržuje zákazníky
  • představuje nepostradatelný zdroj informací
  • pomáhá při rozhodnutích

 6 kroků, jak zpracovat zpětnou vazbu

1. Zpomalte

Určitě jste nasbírali kvantum informací. Zkuste příjem feedbacku pozastavit a vyhodnoťte, co jste slyšeli. Informace zaznamenávejte tak, abyste byli schopni vyvodit jednoznačný závěr.

2. Poděkujte

Lidé, od nichž dostáváte negativní zpětnou vazbu, nečekají, že jim poděkujete. Budou vás ale určitě respektovat a povzbudíte je v tom, aby byli upřímní i v budoucnosti.

3. Podívejte se pravdě do očí

Všichni máme tendenci vnímat jeden pohled na věc jako absolutní pravdu. Berte kritiku jako jeden výsledek vyhledávání v Googlu. Jak na to?

  • napište si poznámky na základě informací, které jste získali
  • zhodnoťte všechno, o čem si myslíte, že je nesprávné
  • vypište věci, které jsou v rámci získaného feedbacku pravdou

4. Vytyčte si vzory

Mají připomínky zákazníků mnoho společných faktorů? Ze sdíleného názoru se tak stane vzor, který může byznysu pomoci, v opačném případě jej bude brzdit. Zkuste vzory vyhodnotit a rozdělit je na kladné / záporné. 

5. Poslouchejte

Vstupujte do konverzace se zákazníky nadšeně a zvědavě, protože zpětná vazba je vlastně odpovědí na problém, který máte, a dokonce o něm nemusíte ani vědět.

6. Ptejte se

Otázky vám umožní pochopit to, co jste slyšeli. Zjistěte, proč se jim daná vlastnost líbí a naopak, proč jim funkce produktu nevyhovuje. Pokládejte otázky, jak by to udělali lépe a inspirujte se.

Náš tip: princip lean startup

Nástroje vám pomohou rozběhnout podnikání díky průběžnému experimentování, které snižuje největší rizika mezi zákazníky. Princip spočívá v jednoduchém pravidle při vytváření nového produktu: vytvoř - vyhodnoť - pouč se.

Hlavní výhoda tohoto procesu tkví v rychlosti vývoje. Dokážete jím rychle vybudovat novou verzi produktu, změřit jeho úspěšnost, získat zpětnou vazbu. Dříve rozeznáte, kdy máte vybočit ze zaběhlé cesty, která čerpá vaše finance a čas.

V další části seriálu se můžete těšit na nápad, jak vytvořit správný byznys model pro vaše podnikání.

  předchozí článek další článek  
Proč si pronajmout servisovanou kancelář?

Proč si pronajmout servisovanou kancelář?

04 / 01 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Servisovaná kancelář je kancelář, o jejíž chod se nemusíte vůbec starat. Ušetřete spoustu času a namísto péče o provoz kanceláře se věnujte plně svému byznysu.

celý článek
Tipy na aplikace pro osobní rozvoj, organizování a komunikaci

Tipy na aplikace pro osobní rozvoj, organizování a komunikaci

20 / 12 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Mobilní aplikace poskytují intuitivní řešení pracovních i soukromých problémů. V našem článku se dozvíte, které appky vám pomohou být více efektivní, lépe komunikovat a organizovat svůj tým.

celý článek
Cítíte se v kanceláři unavení? Může za to nedostatek světla

Cítíte se v kanceláři unavení? Může za to nedostatek světla

12 / 12 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Ke zdravému životu v kancelářích a dostatečné produktivitě přispívá hned několik faktorů. Jedním z nich je správné osvětlení a dostatek denního světla. Jaký vliv má na vaše zaměstnance?

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 234 723 500
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace