Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 4. krok: Zpětná vazba

13 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 4. krok: Zpětná vazba

Nechte potenciální zákazníky vyzkoušet váš produkt ještě před uvedením na trh. Objektivní pohled na věc dokáže poukázat na chyby a nedostatky, kterých jste si nemuseli všimnout. Tito lidé se zároveň stanou prvními fanoušky vaší značky.  

Jak získat zpětnou vazbu?

Důvod

Proč vám zákazníci mají poskytovat reference? K tomu, aby vás ohodnotili, potřebují důvod. Pokud svým klientům dodáte dobré služby a kvalitní zákaznický servis, odvděčí se vám důvěrou a ochotou pomáhat. Klíčem je překonávat jejich očekávání.

Správná otázka

Vynechte unavující reklamní kampaně a raději zkuste požádat o obchodní doporučení. Místo otázky typu: „Znáte ještě někoho, kdo by chtěl můj produkt?" se zkuste zeptat: „Víte o někom, kdo má podobný problém jako vy a já mu mohu pomoci?"

Rychlé řešení problému

Jakmile vás někdo upozorní na problém, omluvte se a hledejte řešení. Je super, když o svých průběžných krocích zákazníka informujete. Řešte problém hned, protože jeho odkládání vede k poškození vztahu s klienty.

Sociální média

Mnoho klientů vám rádo napíše reference, a to zejména ty dobré. Můžete si vytvořit stránku na sociálních médiích, kde budete sbírat pozitivní svědectví. Spokojení zákazníci je budou sdílet se svými přáteli a rodinami. Získáte tak veřejný, trvalý seznam doporučení a ve své podstatě i "virtuálních obchodníků".

Proč je zpětná vazba důležitá?

  • rozvíjí produkty a služby
  • měří spokojenost zákazníků
  • vyzdvihuje důležitost názorů klientů
  • udržuje zákazníky
  • představuje nepostradatelný zdroj informací
  • pomáhá při rozhodnutích

 6 kroků, jak zpracovat zpětnou vazbu

1. Zpomalte

Určitě jste nasbírali kvantum informací. Zkuste příjem feedbacku pozastavit a vyhodnoťte, co jste slyšeli. Informace zaznamenávejte tak, abyste byli schopni vyvodit jednoznačný závěr.

2. Poděkujte

Lidé, od nichž dostáváte negativní zpětnou vazbu, nečekají, že jim poděkujete. Budou vás ale určitě respektovat a povzbudíte je v tom, aby byli upřímní i v budoucnosti.

3. Podívejte se pravdě do očí

Všichni máme tendenci vnímat jeden pohled na věc jako absolutní pravdu. Berte kritiku jako jeden výsledek vyhledávání v Googlu. Jak na to?

  • napište si poznámky na základě informací, které jste získali
  • zhodnoťte všechno, o čem si myslíte, že je nesprávné
  • vypište věci, které jsou v rámci získaného feedbacku pravdou

4. Vytyčte si vzory

Mají připomínky zákazníků mnoho společných faktorů? Ze sdíleného názoru se tak stane vzor, který může byznysu pomoci, v opačném případě jej bude brzdit. Zkuste vzory vyhodnotit a rozdělit je na kladné / záporné. 

5. Poslouchejte

Vstupujte do konverzace se zákazníky nadšeně a zvědavě, protože zpětná vazba je vlastně odpovědí na problém, který máte, a dokonce o něm nemusíte ani vědět.

6. Ptejte se

Otázky vám umožní pochopit to, co jste slyšeli. Zjistěte, proč se jim daná vlastnost líbí a naopak, proč jim funkce produktu nevyhovuje. Pokládejte otázky, jak by to udělali lépe a inspirujte se.

Náš tip: princip lean startup

Nástroje vám pomohou rozběhnout podnikání díky průběžnému experimentování, které snižuje největší rizika mezi zákazníky. Princip spočívá v jednoduchém pravidle při vytváření nového produktu: vytvoř - vyhodnoť - pouč se.

Hlavní výhoda tohoto procesu tkví v rychlosti vývoje. Dokážete jím rychle vybudovat novou verzi produktu, změřit jeho úspěšnost, získat zpětnou vazbu. Dříve rozeznáte, kdy máte vybočit ze zaběhlé cesty, která čerpá vaše finance a čas.

V další části seriálu se můžete těšit na nápad, jak vytvořit správný byznys model pro vaše podnikání.

  předchozí článek další článek  
Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

26 / 09 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.

celý článek
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

15 / 08 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.

celý článek
Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

18 / 07 / 2023 Článek FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi klasickými a servisovanými kancelářemi? Z hlediska financí je pronájem servisovaných kanceláří značně výhodnější.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace