Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 4. krok: Zpětná vazba

13 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 4. krok: Zpětná vazba

Nechte potenciální zákazníky vyzkoušet váš produkt ještě před uvedením na trh. Objektivní pohled na věc dokáže poukázat na chyby a nedostatky, kterých jste si nemuseli všimnout. Tito lidé se zároveň stanou prvními fanoušky vaší značky.  

Jak získat zpětnou vazbu?

Důvod

Proč vám zákazníci mají poskytovat reference? K tomu, aby vás ohodnotili, potřebují důvod. Pokud svým klientům dodáte dobré služby a kvalitní zákaznický servis, odvděčí se vám důvěrou a ochotou pomáhat. Klíčem je překonávat jejich očekávání.

Správná otázka

Vynechte unavující reklamní kampaně a raději zkuste požádat o obchodní doporučení. Místo otázky typu: „Znáte ještě někoho, kdo by chtěl můj produkt?" se zkuste zeptat: „Víte o někom, kdo má podobný problém jako vy a já mu mohu pomoci?"

Rychlé řešení problému

Jakmile vás někdo upozorní na problém, omluvte se a hledejte řešení. Je super, když o svých průběžných krocích zákazníka informujete. Řešte problém hned, protože jeho odkládání vede k poškození vztahu s klienty.

Sociální média

Mnoho klientů vám rádo napíše reference, a to zejména ty dobré. Můžete si vytvořit stránku na sociálních médiích, kde budete sbírat pozitivní svědectví. Spokojení zákazníci je budou sdílet se svými přáteli a rodinami. Získáte tak veřejný, trvalý seznam doporučení a ve své podstatě i "virtuálních obchodníků".

Proč je zpětná vazba důležitá?

  • rozvíjí produkty a služby
  • měří spokojenost zákazníků
  • vyzdvihuje důležitost názorů klientů
  • udržuje zákazníky
  • představuje nepostradatelný zdroj informací
  • pomáhá při rozhodnutích

 6 kroků, jak zpracovat zpětnou vazbu

1. Zpomalte

Určitě jste nasbírali kvantum informací. Zkuste příjem feedbacku pozastavit a vyhodnoťte, co jste slyšeli. Informace zaznamenávejte tak, abyste byli schopni vyvodit jednoznačný závěr.

2. Poděkujte

Lidé, od nichž dostáváte negativní zpětnou vazbu, nečekají, že jim poděkujete. Budou vás ale určitě respektovat a povzbudíte je v tom, aby byli upřímní i v budoucnosti.

3. Podívejte se pravdě do očí

Všichni máme tendenci vnímat jeden pohled na věc jako absolutní pravdu. Berte kritiku jako jeden výsledek vyhledávání v Googlu. Jak na to?

  • napište si poznámky na základě informací, které jste získali
  • zhodnoťte všechno, o čem si myslíte, že je nesprávné
  • vypište věci, které jsou v rámci získaného feedbacku pravdou

4. Vytyčte si vzory

Mají připomínky zákazníků mnoho společných faktorů? Ze sdíleného názoru se tak stane vzor, který může byznysu pomoci, v opačném případě jej bude brzdit. Zkuste vzory vyhodnotit a rozdělit je na kladné / záporné. 

5. Poslouchejte

Vstupujte do konverzace se zákazníky nadšeně a zvědavě, protože zpětná vazba je vlastně odpovědí na problém, který máte, a dokonce o něm nemusíte ani vědět.

6. Ptejte se

Otázky vám umožní pochopit to, co jste slyšeli. Zjistěte, proč se jim daná vlastnost líbí a naopak, proč jim funkce produktu nevyhovuje. Pokládejte otázky, jak by to udělali lépe a inspirujte se.

Náš tip: princip lean startup

Nástroje vám pomohou rozběhnout podnikání díky průběžnému experimentování, které snižuje největší rizika mezi zákazníky. Princip spočívá v jednoduchém pravidle při vytváření nového produktu: vytvoř - vyhodnoť - pouč se.

Hlavní výhoda tohoto procesu tkví v rychlosti vývoje. Dokážete jím rychle vybudovat novou verzi produktu, změřit jeho úspěšnost, získat zpětnou vazbu. Dříve rozeznáte, kdy máte vybočit ze zaběhlé cesty, která čerpá vaše finance a čas.

V další části seriálu se můžete těšit na nápad, jak vytvořit správný byznys model pro vaše podnikání.

  předchozí článek další článek  
Svěřenské fondy – nový fenomén v oblasti ochrany majetku

Svěřenské fondy – nový fenomén v oblasti ochrany majetku

05 / 11 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Slyšíte o nich v poslední době často, ale není vám jasné, co to svěřenský fond je, k čemu se používá, jaké má výhody a co všechno je potřeba k jeho založení?

celý článek
Proč upřednostnit pronájem kanceláře před home office?

Proč upřednostnit pronájem kanceláře před home office?

31 / 10 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Moderní technologie a rozmach online světa mění i pracovní aktivity a činnosti. Mnoho zaměstnanců může pracovat jen z počítače. Tím pádem mohou vykonávat pracovní činnost téměř odkudkoliv, kde je internet, takže často pracují i z domu. Jaké jsou výhody práce z kanceláře oproti pozitivům home office?

celý článek
Výhody a nevýhody sdílené ekonomiky

Výhody a nevýhody sdílené ekonomiky

19 / 09 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Sdílená ekonomika představuje přirozenou evoluci zapříčiněnou digitální dobou a rychlým pokrokem technologií.Jde o systém sdílení, který vymysleli lidé a těm i slouží. V jisté formě fungovala vždy, avšakinternet a možnost sdílet komodity pomocí digitálních platforem, jí dal křídla.

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 234 723 500
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace