Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 3. krok: Průzkum trhu

30 / 01 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 3. krok: Průzkum trhu

Průvodce průzkumem trhu vám pomůže pochopit jeho význam. Poskytneme vám informace o tom, jak vést projekt výzkumu. Získajte přehled o vašich možnostech bez ohledu na výši finančních prostředků.

Co je průzkum trhu?

Trhový průzkum, jako vlastník firmy, vykonáváte v podstatě stále – když hovoříte se zákazníky nebo sledujete konkurenty. Formalizace tohoto procesu a úroveň složitosti závisí na vás.

Možností máte hned několik. Můžete vytvořit jednoduchý dotazník o spokojenosti zákazníků, zaměřit se na studium demografických údajů blízké oblasti. Nejlepší však je vykonat komplexní průzkum, který si vyžaduje pomoc od profesionálů.

Proč průzkum uskutečnit?

Díky průzkumu získáte informace, které mohou pomoci vašim obchodním rozhodnutím, inovacím a růstu. Průzkum pomáhá určit si základní marketingový mix 4P:

  1. produkt = popis produktu a jeho vlastnosti (funkčnost, vzhled, záruky, klientský servis)
  2. cena = cena produktu včetně slev a akcí, cenová politika podniku
  3. místo = nemluvíme o konkrétním místě, ale o problematice distribuce produktu od výrobce ke konečnému zákazníkovi
  4. propagace = způsob, jak informovat zákazníky o produktu, cesty propagace (reklama a publicita, sociální média, branding)

Benefity průzkumu trhu:

  • lepší pochopení spotřebitelů a jejich preferencí
  • identifikace příležitostí růstu a profitování
  • přizpůsobení se změnám trhu
  • monitorování konkurence
  • snižovaní rizika při podnikatelských rozhodnutích

Kdy začít s mapováním trhu?

Pro začínající podniky je průzkum trhu klíčovým prvkem podnikatelského plánu. Společně přispívají k určení prodejního potenciálu produktů, lákají zákazníky a zabezpečují prodej a opakované obchody.

 Situace vhodné k průzkumu trhu:

  • rozšiřovaní byznysu
  • změna lokace podnikání
  • nové reklamní kampaně
  • otevření nové pobočky
  • představení nových produktů

Jak vést přínosný průzkum trhu?

První krok je stanovit si jasné cíle průzkumu. Dále je potřebné, abyste si připravili strategii a vybrali techniky na sběr dat.

Primární výzkum

Umožňuje získávání informací dotazováním, pozorováním nebo experimentem. Jaké by měly být základní otázky?

  1. Kdo jsou moji zákazníci a jak se k nim dostanu?
  • profil zákazníka, perspektiva vybrané lokace, marketingová strategie
  1. Jaké produkty kupující chtějí a potřebují?
  • požadavky a potřeby zákazníků
  1. Jaké faktory ovlivňují rozhodnutí zákazníků ke koupi?
  • cena, servis, značka, vhodnost
  1. Jaké ceny můžu nastavit?
  • očekávaní zákazníků
  1. Kdo jsou moji konkurenti?
  • jejich fungování, silné a slabé stránky

V této části se nejčastěji využívá dotazník – emailem, telefonem, webem, osobně. Každá možnost dotazování má svoje plusy a mínusy. Je jenom na vás, co vám více vyhovuje. Dejte si pozor na stylizaci otázek, které musí být:

  • krátké, jednoduché a konkrétní
  • vynechte zavádějící a nejednoznačné otázky
  • formálně upravené, aby se lehce četly

Sekundární výzkum

Využívá existující zdroje – záznamy, knihy, výzkumné studie, informace ze zodpovězených otázek. Je méně časově i finančně náročný.

Zejména se zaměřuje na:

  • ekonomické podmínky a změny
  • trendy v odvětví
  • demografické údaje
  • stav trhu práce
  • mezinárodní trhy, které by pomohly růstu mého podniku

To jsou základní informace o přínosech průzkumu trhu a o tom, jak ho provádět. V další části seriálu se dozvíte o získávání zpětné vazby.

  předchozí článek další článek  
Vánoční provozní doba recepcí v Praze

Vánoční provozní doba recepcí v Praze

05 / 12 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Vánoční provozní doba recepcí v Praze

celý článek
Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

26 / 09 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.

celý článek
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

15 / 08 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace