Seriál: 10 kroků k úspěšnému podnikaní – 2. KROK

Už víte, že chcete podnikat. Jak má vypadat byznys nápad a kde ho hledat? Důležitá je vaše kreativita a inovativnost. Na rozhodnutí v jakém oboru začnete podnikat, potřebujete čistou hlavu a dostatek času. Přinášíme vám tipy, jak na to.
Kdy je ten správný čas začít podnikat?
Noví podnikatelé mají stále pochybnosti, kdy je správný čas začít podnikat. Čas na uvedení nového produktu / byznysu v silném ekonomickém období není nikdy špatný. Lidé mají peníze a hledají způsoby, jak je utrácet.
Naopak v časech nejisté ekonomiky máte větší šanci na to, aby si vás zákazníci všimli. Je tomu tak proto, že v tomto období se snaží podnikat mnohem méně zájemců.
Jak má vypadat byznys nápad?
Na papír si o sobě napište 5-7 věcí, ve kterých jste skutečně dobří, a které chcete dělat. Na druhou polovinu vyznačte, jaké věci nemáte rádi. Stále vás nic nenapadlo? Zkuste tedy vsadit na průzkum trhu, kterému bude věnována jedna celá část seriálu.
Myšlenkový brainstorming
Každý obchod začíná nápadem. Pokud máte něco, v čem vynikáte a jste pro to opravdu zapálení, nebo jste objevili díru na trhu, ujišťujeme vás, že jste na té správné cestě. To vše jsou způsoby, které mají velký potenciál pro zahájení úspěšného podnikání.
Zajímavé myšlenky tedy máme. Dále zkuste vyhledat již existující firmy, které podnikají ve stejném odvětví, a vyřešte, jak to udělat ještě lépe. Vaše produkty by mohly být:
- rychlejší
- levnější
- modernější
- hezčí
Náš tip: Přemýšleli jste o franšíze? Koncept a obchodní model již existuje. Vy musíte vyřešit jenom vhodné umístnění a financování provozovny.
8 způsobů, jak hledat byznys nápad
1. Ptejte se: "Co mohu vylepšit?"
Zamyslete se nad trendy a technologiemi. Co tak uvažovat o inovacích obytných místností nebo systémech domácí zábavy?
2. Udělejte něco s tím, co vás otravuje
Zkuste vyřešit svůj vlastní problém. Jste vysokoškolák, jehož nebaví kupovat si nové knížky a skripta za vysoké částky? Založte společnost, která učebnice půjčuje a prodává se slevami.
3. Ohlédněte se po nových nikách
Chybičky na kráse mají i velcí hráči v odvětví, ve kterém byste chtěli podnikat.
4. Aplikujte své zručnosti do úplně nové oblasti
Popřemýšlejte nad tím, v čem vynikáte a pro koho nebo pro co by to mohlo být užitečné.
5. Najděte kategorii, ve které chybí inovace
Další metoda k úspěchu. Ne všechna odvětví na trhu jsou stejně inovativní. Zkuste začít v takovém, ve kterém se dlouho nic nezměnilo.
6. Vytvořte levnější verzi existujícího produktu
Tuto variantu zřejmě nemusíme blíže rozvádět.
7. Mluvte se zákazníky
Pokud chcete uspokojit potřeby lidí, neexistuje žádná lepší cesta, než s nimi přímo hovořit. Najděte své potenciální zákazníky a nebojte se je oslovit.
8. Hrajte hru mix and match
Projděte se po různých obchodech a přemýšlejte nad tím, jaký produkt byste mohli vymyslet spojením 2 stávajících produktů. Buďte nekonvenční.
Závěr
Společně jsme prošli první dva kroky k úspěšnému podnikání. Jste rozhodnuti, že podnikat chcete, dokonce už máte i skvělý nápad. Co následuje teď?
V následující části vás čeká návod na přínosný průzkum trhu, který je pro podnikatele nezbytný.

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže
Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.
celý článek-350x200.jpg)
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?
Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.
celý článek-350x200.jpg)
Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří
Jaký je rozdíl mezi klasickými a servisovanými kancelářemi? Z hlediska financí je pronájem servisovaných kanceláří značně výhodnější.
celý článek