Připravte se na 3. fázi EET, která měla začít již v březnu

07 / 01 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Připravte se na 3. fázi EET, která měla začít již v březnu

Elektronická evidence služeb je stále často vzpomínaným pojmem, a to zejména mezi podnikateli. Po dlouhém jednání se podařilo prosadit postupné zavedení režimu EET. Od 1. 3. 2018 se měla zapojit i svobodná povolání, autoservisy, dopravní či zemědělské podniky, ale tato 3. fáze se odkládá.

3. a 4. fáze nezačnou v zákonných termínech, ale až poté, co zákonodárci znovelizují zákon o EET.

Postupné zavádění elektronické evidence služeb probíhá od roku 2016 a její největší výhodou je omezení stínové ekonomiky. EET by do státní pokladny mělo přispět zhruba 5 miliardami korun. Také by mohla některým obchodům pomoci rozlišit skutečné a skryté prodejce.

Ústavní soud zrušil platnost některých částí zákona o elektronické evidenci tržeb:

  • nebudou se evidovat bezhotovostní platby při nákupech na internetu
  • nespokojenost s uváděním rodných čísel podnikatelů na účtenkách

Koho se EET týká?

  • I. fáze - 1. 12. 2016 -  ubytování, stravování, pohostinství
  • II. fáze - 1. 3 . 2017 -  maloobchod a velkoobchod
  • III. fáze - 1. 3 . 2018 -  všechny činnosti, které nespadají do I. a II. fáze
  • IV. fáze - 1. 6 . 2018 - poskytovatelé osobních služeb a ostatní vyrobní činnosti

Je velmi důležité rozlišovat služby, nejen obor podnikání. Na to je určena klasifikace CZ-NACE, která zařazuje všechny ekonomické činnosti do I. až IV. fáze zavádění EET. Do 3. vlny spadají veškeré činnosti s čísly: 1-12, 18-20.3, 21, 24, 26-30, 34-42, 44, 45.2, 45.4 (vyjma obchodu s motocykly a jejich díly), 48-94, 97-99.

3. fáze EET zasáhne:

  • svobodná povolání – lékaři, právníci, účetní
  • autoservisy a pneuservisy
  • doprava – taxi služby, železniční osobní doprava a silniční nákladní doprava
  • zemědělství
  • výroba potravin a nápojů – cukráři, pekaři, řezníci
  • stánkový prodej
  • pořádání sportovních a kulturních akcí

4. fáze EET zasáhne:

Podle klasifikace CZ-NACE do 4. vlny spadají: 13-17, 20.4, 22-25, 31-33, 43, 95-96.

Konkrétně jde:

  • o výrobu textílií, oděvů, výrobků z papírů a dřeva, toaletních přípravků, minerálních a kovových výrobků, nábytků
  • ostatní zpracovatelský průmysl
  • opravy a instalace strojů
  • specializované stavební činnosti
  • opravy počítačů a výrobků v domácnosti
  • poskytování osobních služeb

Jak se na změny nejlépe připravit?

Je třeba začít s dostatečným časovým předstihem, který umožní výběr správného pokladního systému. Vyčleněný čas využijte k práci s tímto systémem a k jiným potřebným administrativním záležitostem souvisejících s danou fází.

Dnes je na trhu už celá řada společností, které vám poskytnou kompletní a nejlepší řešení EET pro vaši firmu.

Co vám při zavádění EET pomůže?

Ve velkých firmách, které tisknou stovky účtenek denně, bude nejvhodnější používat dotykové pokladny. Středním až malým živnostníkům postačí i přenosné registrační pokladny se zabudovanou tiskárnou. Pokud evidujete jen několik tržeb za týden, zkuste mobil či tablet s malou tiskárnou.

Na své další dotazy najdete odpovědi na webu finanční správy. Stránka poskytujete různé rady, tipy, manuály a informace pro vaše zákazníky.

  předchozí článek další článek  
Hub – je pro vás to pravé?

Hub – je pro vás to pravé?

22 / 05 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Tyto pracovní prostory jsou zpravidla určeny k tomu, aby mohly být využívány k práci i společenským událostem včetně večerních akcí. Jsou huby tím pravým pro vás?

celý článek
Už jste slyšeli o virtuální asistentce?

Už jste slyšeli o virtuální asistentce?

16 / 04 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Chcete mít k dispozici proškolený, spolehlivý a diskrétní personál a platit pouze čas strávený na konkrétním úkolu? Poohlédněte se po virtuální asistentce. Více zjistíte v našem článku.

celý článek
Moderní kancelář: stálá klasika i houpačky místo židlí

Moderní kancelář: stálá klasika i houpačky místo židlí

31 / 03 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Jaké jsou aktuální světové trendy v tom, co má splňovat kancelář dnešní doby? Někdo si pod pojmem moderní kancelář vybaví jednoduše klasickou pracovnu s počítačem a točící židlí, někdo naopak prostorný open space s houpacími sítěmi a skluzavkou.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace