Na zaměstnancích záleží. Jak najít a udržet ty správné?

08 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Na zaměstnancích záleží. Jak najít a udržet ty správné?

Vaše firma je natolik dobrá, jako lidé, kteří v ní pracují. Čas strávený vybíráním správných zaměstnanců tedy stojí za to. V našem návodu se zaměřujeme na to, abyste přilákali a udrželi co nejvíce kvalitních talentů.

Krok 1: Buďte zaměstnavatelem, pro kterého lidé chtějí pracovat

Tak, jako byste se vy nerozhodovali jen na základě životopisu, ani zájemce o pozici nedává pouze na popis práce v rámci inzerátu. O firmě si bude zjišťovat informace ať už na internetu nebo přímo na pohovoru.

Mzdy jsou pro zaměstnance klíčové. Ujistěte se, že jejich výše je stanovena úměrně ke kompetencím a povinnostem.

Vytvořte silnou značku

Značka mluví o tom, jak společnost vnímají současní a budoucí zaměstnanci. Ta pozitivní přiláká a udržuje nejlepší lidi. Přispívá ke snižování nákladů na přijímání nových kandidátů.

Co je pro vytvoření silné značky důležité?

  • kulturní a manažerské hodnoty
  • benefity zaměstnanců
    • zdravotní výhody
    • flexibilní pracovní doba
    • dostatek dovolené
    • možnost home office
    • proplácení nákladů na cestování do práce
  • marketingová komunikace

Náš tip: všechny benefity uveďte v pracovním inzerátu.

Krok 2: Před vámi stojí úspěšná osobnost, ne žadatel o zaměstnání

Chcete přilákat kvalifikované zaměstnance? Na popisu práce si dejte záležet. Zaměřte se hlavně na měkké dovednosti, jako např.: komunikativnost, organizovanost a týmovost, které jsou nezbytné k dosahování úspěchů.

Kultura společnosti a hledaná osobnost by měly být v souladu. Buďte zábavní a provokativní - vystupte z davu. Nebojte se humoru.

Krok 3: O volném pracovním místě informujte správnými kanály

Jak svět obeznámit s volnou pozicí ve vaší firmě?

  • reference od zaměstnanců – kandidáti jsou více informovaní
  • inzeráty na pracovních portálech
  • recruiter – náboráři jsou vhodní zejména při najímaní na vedoucí pozice

Krok 4: Chcete najít ty nejlepší? Filtrujte

Pětiminutový hovor je efektivním počátečním filtrem. Když vás kandidát přes telefon zaujal, pozvěte ho na osobní pohovor. Zkuste použít strukturovaný rozhovor, díky kterému lehce zhodnotíte různé odpovědi na stejné otázky.

Krok 5: Nastavte si efektivní proces zaučení nových lidí

Našli jste toho správného člověka? Zaučení vás ujistí v tom, že zaměstnanec bude úspěšný a pravděpodobně u vás zůstane. Ať je vaší prioritou.

Krok 6: Najímejte pomalu, vyhazujte bez překvapení

Myslete na to, že náklady na přijetí nevhodného kandidáta jsou vyšší než ty, které vynaložíte na čekání. Špatní zaměstnanci mohou poškodit vaši značku a reputaci, a proto byste pracovní vztah měli ukončit ještě před tím, než zjistíte, že něco nefunguje.

Jak ukončit pracovní poměr?

  • problémovým zaměstnancům pošlete písemné upozornění
  • před vyhozením vypracujte plán, který bude identifikovat oblasti, kde je potřebné zlepšení

Krok 7: Rozvíjejte způsob udržování zaměstnanců

Když zohledníte náklady na nábor a zaučování nových pracovníků, nejvýhodnějším způsobem, jak investici vrátit, je udržovat si kvalifikované pracovní sily co nejdéle:

  • poskytujte pravidelná školení
  • nezapomínejte na dostatečné oceňování
  • udržujte vysokou míru angažovanosti a motivace

Kvalitní zaměstnanci jsou pro fungující firmu klíčoví. Využijte naše rady k tomu, abyste nalezli a udrželi ty správné.

  předchozí článek další článek  
Proč si pronajmout servisovanou kancelář?

Proč si pronajmout servisovanou kancelář?

04 / 01 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Servisovaná kancelář je kancelář, o jejíž chod se nemusíte vůbec starat. Ušetřete spoustu času a namísto péče o provoz kanceláře se věnujte plně svému byznysu.

celý článek
Tipy na aplikace pro osobní rozvoj, organizování a komunikaci

Tipy na aplikace pro osobní rozvoj, organizování a komunikaci

20 / 12 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Mobilní aplikace poskytují intuitivní řešení pracovních i soukromých problémů. V našem článku se dozvíte, které appky vám pomohou být více efektivní, lépe komunikovat a organizovat svůj tým.

celý článek
Cítíte se v kanceláři unavení? Může za to nedostatek světla

Cítíte se v kanceláři unavení? Může za to nedostatek světla

12 / 12 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Ke zdravému životu v kancelářích a dostatečné produktivitě přispívá hned několik faktorů. Jedním z nich je správné osvětlení a dostatek denního světla. Jaký vliv má na vaše zaměstnance?

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 234 723 500
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace