Na zaměstnancích záleží. Jak najít a udržet ty správné?

Vaše firma je natolik dobrá, jako lidé, kteří v ní pracují. Čas strávený vybíráním správných zaměstnanců tedy stojí za to. V našem návodu se zaměřujeme na to, abyste přilákali a udrželi co nejvíce kvalitních talentů.
Krok 1: Buďte zaměstnavatelem, pro kterého lidé chtějí pracovat
Tak, jako byste se vy nerozhodovali jen na základě životopisu, ani zájemce o pozici nedává pouze na popis práce v rámci inzerátu. O firmě si bude zjišťovat informace ať už na internetu nebo přímo na pohovoru.
Mzdy jsou pro zaměstnance klíčové. Ujistěte se, že jejich výše je stanovena úměrně ke kompetencím a povinnostem.
Vytvořte silnou značku
Značka mluví o tom, jak společnost vnímají současní a budoucí zaměstnanci. Ta pozitivní přiláká a udržuje nejlepší lidi. Přispívá ke snižování nákladů na přijímání nových kandidátů.
Co je pro vytvoření silné značky důležité?
- kulturní a manažerské hodnoty
- benefity zaměstnanců
- zdravotní výhody
- flexibilní pracovní doba
- dostatek dovolené
- možnost home office
- proplácení nákladů na cestování do práce
- marketingová komunikace
Náš tip: všechny benefity uveďte v pracovním inzerátu.
Krok 2: Před vámi stojí úspěšná osobnost, ne žadatel o zaměstnání
Chcete přilákat kvalifikované zaměstnance? Na popisu práce si dejte záležet. Zaměřte se hlavně na měkké dovednosti, jako např.: komunikativnost, organizovanost a týmovost, které jsou nezbytné k dosahování úspěchů.
Kultura společnosti a hledaná osobnost by měly být v souladu. Buďte zábavní a provokativní - vystupte z davu. Nebojte se humoru.
Krok 3: O volném pracovním místě informujte správnými kanály
Jak svět obeznámit s volnou pozicí ve vaší firmě?
- reference od zaměstnanců – kandidáti jsou více informovaní
- inzeráty na pracovních portálech
- recruiter – náboráři jsou vhodní zejména při najímaní na vedoucí pozice
Krok 4: Chcete najít ty nejlepší? Filtrujte
Pětiminutový hovor je efektivním počátečním filtrem. Když vás kandidát přes telefon zaujal, pozvěte ho na osobní pohovor. Zkuste použít strukturovaný rozhovor, díky kterému lehce zhodnotíte různé odpovědi na stejné otázky.
Krok 5: Nastavte si efektivní proces zaučení nových lidí
Našli jste toho správného člověka? Zaučení vás ujistí v tom, že zaměstnanec bude úspěšný a pravděpodobně u vás zůstane. Ať je vaší prioritou.
Krok 6: Najímejte pomalu, vyhazujte bez překvapení
Myslete na to, že náklady na přijetí nevhodného kandidáta jsou vyšší než ty, které vynaložíte na čekání. Špatní zaměstnanci mohou poškodit vaši značku a reputaci, a proto byste pracovní vztah měli ukončit ještě před tím, než zjistíte, že něco nefunguje.
Jak ukončit pracovní poměr?
- problémovým zaměstnancům pošlete písemné upozornění
- před vyhozením vypracujte plán, který bude identifikovat oblasti, kde je potřebné zlepšení
Krok 7: Rozvíjejte způsob udržování zaměstnanců
Když zohledníte náklady na nábor a zaučování nových pracovníků, nejvýhodnějším způsobem, jak investici vrátit, je udržovat si kvalifikované pracovní sily co nejdéle:
- poskytujte pravidelná školení
- nezapomínejte na dostatečné oceňování
- udržujte vysokou míru angažovanosti a motivace
Kvalitní zaměstnanci jsou pro fungující firmu klíčoví. Využijte naše rady k tomu, abyste nalezli a udrželi ty správné.
-350x200.jpg)
Hotdesk od Flexi Office
Hot desking představuje model sdílení pracovního místa ve společnosti, které je užíváno více zaměstnanci. Podobnou službu nabízí i Flexi Office.
celý článek
Jaký má vliv hudba na pracovišti?
Věděli jste, že hudba na pracovišti dokáže pozitivně ovlivnit náš pracovní výkon? Který typ hudby je k tomu nejvhodnější? Více zjistíte v našem článku.
celý článek
Jak úspěšně zvládat stres na pracovišti?
Až 60 % pracovníků na celém světě zažívá na svém pracovišti stres. Víte, jak je možné stres na pracovišti úspěšně zvládat? Zjistěte v našem článku.
celý článek