Na zaměstnancích záleží. Jak najít a udržet ty správné?

08 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Na zaměstnancích záleží. Jak najít a udržet ty správné?

Vaše firma je natolik dobrá, jako lidé, kteří v ní pracují. Čas strávený vybíráním správných zaměstnanců tedy stojí za to. V našem návodu se zaměřujeme na to, abyste přilákali a udrželi co nejvíce kvalitních talentů.

Krok 1: Buďte zaměstnavatelem, pro kterého lidé chtějí pracovat

Tak, jako byste se vy nerozhodovali jen na základě životopisu, ani zájemce o pozici nedává pouze na popis práce v rámci inzerátu. O firmě si bude zjišťovat informace ať už na internetu nebo přímo na pohovoru.

Mzdy jsou pro zaměstnance klíčové. Ujistěte se, že jejich výše je stanovena úměrně ke kompetencím a povinnostem.

Vytvořte silnou značku

Značka mluví o tom, jak společnost vnímají současní a budoucí zaměstnanci. Ta pozitivní přiláká a udržuje nejlepší lidi. Přispívá ke snižování nákladů na přijímání nových kandidátů.

Co je pro vytvoření silné značky důležité?

  • kulturní a manažerské hodnoty
  • benefity zaměstnanců
    • zdravotní výhody
    • flexibilní pracovní doba
    • dostatek dovolené
    • možnost home office
    • proplácení nákladů na cestování do práce
  • marketingová komunikace

Náš tip: všechny benefity uveďte v pracovním inzerátu.

Krok 2: Před vámi stojí úspěšná osobnost, ne žadatel o zaměstnání

Chcete přilákat kvalifikované zaměstnance? Na popisu práce si dejte záležet. Zaměřte se hlavně na měkké dovednosti, jako např.: komunikativnost, organizovanost a týmovost, které jsou nezbytné k dosahování úspěchů.

Kultura společnosti a hledaná osobnost by měly být v souladu. Buďte zábavní a provokativní - vystupte z davu. Nebojte se humoru.

Krok 3: O volném pracovním místě informujte správnými kanály

Jak svět obeznámit s volnou pozicí ve vaší firmě?

  • reference od zaměstnanců – kandidáti jsou více informovaní
  • inzeráty na pracovních portálech
  • recruiter – náboráři jsou vhodní zejména při najímaní na vedoucí pozice

Krok 4: Chcete najít ty nejlepší? Filtrujte

Pětiminutový hovor je efektivním počátečním filtrem. Když vás kandidát přes telefon zaujal, pozvěte ho na osobní pohovor. Zkuste použít strukturovaný rozhovor, díky kterému lehce zhodnotíte různé odpovědi na stejné otázky.

Krok 5: Nastavte si efektivní proces zaučení nových lidí

Našli jste toho správného člověka? Zaučení vás ujistí v tom, že zaměstnanec bude úspěšný a pravděpodobně u vás zůstane. Ať je vaší prioritou.

Krok 6: Najímejte pomalu, vyhazujte bez překvapení

Myslete na to, že náklady na přijetí nevhodného kandidáta jsou vyšší než ty, které vynaložíte na čekání. Špatní zaměstnanci mohou poškodit vaši značku a reputaci, a proto byste pracovní vztah měli ukončit ještě před tím, než zjistíte, že něco nefunguje.

Jak ukončit pracovní poměr?

  • problémovým zaměstnancům pošlete písemné upozornění
  • před vyhozením vypracujte plán, který bude identifikovat oblasti, kde je potřebné zlepšení

Krok 7: Rozvíjejte způsob udržování zaměstnanců

Když zohledníte náklady na nábor a zaučování nových pracovníků, nejvýhodnějším způsobem, jak investici vrátit, je udržovat si kvalifikované pracovní sily co nejdéle:

  • poskytujte pravidelná školení
  • nezapomínejte na dostatečné oceňování
  • udržujte vysokou míru angažovanosti a motivace

Kvalitní zaměstnanci jsou pro fungující firmu klíčoví. Využijte naše rady k tomu, abyste nalezli a udrželi ty správné.

  předchozí článek další článek  
Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

26 / 09 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.

celý článek
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

15 / 08 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.

celý článek
Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

18 / 07 / 2023 Článek FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi klasickými a servisovanými kancelářemi? Z hlediska financí je pronájem servisovaných kanceláří značně výhodnější.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace