Jak velkou kancelář v dnešní době potřebujeme?
.jpg)
Jak velkou kancelář v dnešní době potřebujeme?
Najít optimální velikost kanceláří, přizpůsobit privátní i společné prostory a vytvořit zaměstnancům moderní pracovní prostředí, je v podnikání zásadní. Pandemie však změnila pravidla a ovlivňuje to, jak na vhodné rozměry prostor nahlížet.
Pracovní prostor na jednoho zaměstnance
Kolik pracovního prostoru by každý zaměstnanec měl mít?
Dle technické normy ČSN 73 5305 – Administrativní budovy a prostory – je třeba počítat na jedno pracovní místo:
- s prostorem pro jednání a s odkládacími plochami disponujícím minimálně 12 m2,
- bez prostoru pro jednání a bez odkládacích ploch s prostorem zabírajícím alespoň 5 m2.
Doporučené parametry jsou o 3 až 4 metry větší. Vyjma norem je však důležité respektovat obsazenost prostor. Ta se před pandemií standardně pohybovala mezi 30 až 40 %.
Společné prostory jsou neméně důležité
Kanceláře tvoří také společné prostory. Nejčastěji se jedná o:
- kuchyňku,
- relaxační místnost
- či zasedací místnost.
V posledním případě je častou otázkou vhodná kapacita a typ uspořádání. Pro sedící lidi kolem obdélníkového stolu je vhodné, aby každému z přítomných nabízela alespoň 4 m2. To samé platí u čtvercového stolu či v případě uspořádání do písmene U.
Pandemie změnila léta zažitá pravidla
Kvůli pandemii covid-19 se markantně zvýšil počet zaměstnanců na home office. Pokud vám nevyhovuje černobílé řešení velké kanceláře, nebo home office, zvolte variantu někde uprostřed. Ideální volbou jsou flexibilní pracoviště.
U Flexi Office je možnost využít menší kancelář, v níž se může střídat více zaměstnanců za výhodnou cenu. V případě potřeby růstů je možnost krátkodobě využít zasedací místnost nebo pracovní místo v jiné kanceláři. Ozvěte se nám a společně nalezneme tu nejvhodnější variantu pro vás či vaši firmu.
FLEXI KANCELÁŘ NA MÍRU
POUZE U FLEXI OFFICE

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže
Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.
celý článek-350x200.jpg)
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?
Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.
celý článek-350x200.jpg)
Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří
Jaký je rozdíl mezi klasickými a servisovanými kancelářemi? Z hlediska financí je pronájem servisovaných kanceláří značně výhodnější.
celý článek