Jak si zařídit živnostenské oprávnění bez zbytečných komplikací

11 / 07 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Jak si zařídit živnostenské oprávnění bez zbytečných komplikací

Častým strašákem při rozjezdu podnikání je pro mnohé administrativní proces zakládání společnosti. Začínající podnikatel se musí zorientovat v tom, co vše je potřeba ke startu živnosti. Než začne zdlouhavé obíhání úřadů a čekání na zápis do obchodního rejstříku, je nejdůležitějším krokem zřízení živnostenského oprávnění.

Pokud jste v oblasti podnikání zatím zcela nezkušení, možná si pod samotným termínem živnostenského oprávnění nemáte co představit. Jednoduše řečeno, jde doslova a doložení toho, že můžete provozovat živnost. Oprávnění k živnosti je naprostá nezbytnost při rozjezdu jakéhokoliv podnikání.

 

Jak získat živnostenské oprávnění

Živnostenské oprávnění získáte, pokud si o něj zažádáte a splníte všechny potřebné podmínky. Samozřejmostí je plnoletost, svéprávnost a bezúhonnost. Poslední jmenované musíte doložit výpisem z trestního rejstříku. Pak jsou zde specifické požadavky na udělení oprávnění v případě, že se jedná o typ živnosti, ke které je potřebná odborná způsobilost – např. praxe, vzdělání v oboru, autorizace apod.

V dnešní době již nedostanete živnostenské oprávnění v papírové podobě. Dříve se vydával živnostenský list, který sloužil jako doklad o oprávnění k provozu podnikání. Dnes stačí se pouze registrovat na živnostenském úřadě a v případě potřeby si nechat vystavit výpis ze živnostenského rejstříku.

 

Postup k získání živnostenského oprávnění

  • Nahlášení záměru podnikat na kterémkoliv živnostenském úřadě
  • Prokázání se platným dokladem totožnosti (občanským průkazem) a doložení výpisu o trestní bezúhonnosti
  • Zaplacení správního poplatku (u zakládání první živnosti jde o poplatek ve výši 1000,- Kč, za každou další je to poté 500,- Kč)
  • V případě zakládání podnikání vyžadující specifické znalosti a odbornost, je potřeba doložit potvrzení o způsobilosti k výkonu této živnosti, popř. obstarat si oprávněného zástupce

Získání živnostenského oprávnění není tím nejobtížnějším v celém procesu zakládání firmy, nicméně i tak jde o poměrně časově náročný proces. I s tímto administrativním procesem vám pomůžeme díky službě na podporu podnikání.

Živnost už máte, co dál?

Vyřízení živnostenského oprávnění je jenom prvním dílkem v mozaice podnikání. Dalšími kroky jsou zajištění financování nebo zařízení kanceláře. Naštěstí ani tady nemusíte spoléhat jen sami na sebe. Pokud nechcete při rozjezdu vaší společnosti investovat do vlastní kanceláře, stačí se obrátit na nás a využít dlouhodobý či krátkodobý pronájem vybavených kanceláří.

 

  předchozí článek další článek  
Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

26 / 09 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.

celý článek
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

15 / 08 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.

celý článek
Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

Cenové srovnání klasických a servisovaných kanceláří

18 / 07 / 2023 Článek FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi klasickými a servisovanými kancelářemi? Z hlediska financí je pronájem servisovaných kanceláří značně výhodnější.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace