Dobré zprávy pro malé podnikatele. Od online EET vláda ulevila

03 / 07 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Dobré zprávy pro malé podnikatele. Od online EET vláda ulevila

Všichni malí podnikatelé a živnostníci si budou moci zvolit způsob vykazování tržeb do určené hranice obratu. V případě, že jejich hotovostní příjmy nepřesahují více než 200 000 korun ročně, mají možnost používat papírové účtenky, které díky zjednodušenému režimu EET od státu dostanou zdarma.

Vláda schválila návrh na změny elektronické evidence tržeb týkající se malých podnikatelů a živnostníků. Tohle jednání bylo jedním z důvodů, proč se 3. a 4. fáze EET přesunuly. Čerstvé změny sice ještě čekají na schválení zákonodárci, ale pokud budou schváleny, malé podniky se mohou přestat obávat budoucích poplatků za nákup elektronické pokladny. Nutností tedy nebude ani stálé připojení k internetu či rozhodování o správném dodavateli softwaru.

Na finančním úřadě dostane každý podnikatelský subjekt, splňující podmínky, předtisknutý blok účtenek. Tržby bude potřeba značit do speciálních papírových sešitů. Následně se jednou za kvartál informace odešlou na příslušný FÚ pomocí formuláře, který musí obsahovat dosaženou výši tržeb a podrobnosti o provedených stornech. Dále je potřeba si v provozovně vyvěsit oznámení o používání zvláštního režimu EET. POZOR: V případě, že vaše DIČ neobsahuje rodné číslo, musíte ho uvádět na každé účtence.

Offline režim EET

V případě, že vaše firma dosahuje obratu do 200 000 korun ročně, máte právo buď na papírovou, nebo klasickou evidenci vašich prodejů, výběr záleží na vašem vlastním uvážení. Co všechno musíte splňovat, abyste si mohli zvolit speciální režim EET?

  • být poplatníkem daně z příjmu fyzických osob
  • být neplátce DPH
  • mít maximálně 2 zaměstnance

Limit hranice tržeb se nezdá nízký jenom vám. Asociace malých a středných podniků spolu s Hospodářskou komorou chtějí limit výše přijatých tržeb zvednout alespoň na 500 000 korun za rok.

3. a 4. vlna elektronické evidence služeb by měly být spuštěny současně 6 měsíců po oficiálním zavedení offline režimu. Všechno závisí na tom, jak dlouho bude trvat schvalovací proces zákona.

Online režim EET

Při online elektronických tržbách se vyhnete zejména zdlouhavé administrativě a dosáhnete rychlejšího vystavení účtenky pro zákazníka. Elektronická pokladna vám poskytne velmi detailní informace o majetku, zboží a také vám umožní jednoduše odhalit různé zaměstnanecké podvody díky podrobnému přehledu o finančních tržbách, předaných produktech atd.

V případě, že patříte do skupiny malých podnikatelů a splníte všechny výše uvedené podmínky, je na vás, zda se rozhodnete pro online, nebo offline režim EET.

Novela zákona chce pomáhat a ulevit od EET i zrakově postiženým podnikatelům, prodeji služeb předplatných telefonních karet, obchodní letecké dopravě i hazardním hrám.

 

  předchozí článek další článek  
Svěřenské fondy – nový fenomén v oblasti ochrany majetku

Svěřenské fondy – nový fenomén v oblasti ochrany majetku

05 / 11 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Slyšíte o nich v poslední době často, ale není vám jasné, co to svěřenský fond je, k čemu se používá, jaké má výhody a co všechno je potřeba k jeho založení?

celý článek
Proč upřednostnit pronájem kanceláře před home office?

Proč upřednostnit pronájem kanceláře před home office?

31 / 10 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Moderní technologie a rozmach online světa mění i pracovní aktivity a činnosti. Mnoho zaměstnanců může pracovat jen z počítače. Tím pádem mohou vykonávat pracovní činnost téměř odkudkoliv, kde je internet, takže často pracují i z domu. Jaké jsou výhody práce z kanceláře oproti pozitivům home office?

celý článek
Výhody a nevýhody sdílené ekonomiky

Výhody a nevýhody sdílené ekonomiky

19 / 09 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Sdílená ekonomika představuje přirozenou evoluci zapříčiněnou digitální dobou a rychlým pokrokem technologií.Jde o systém sdílení, který vymysleli lidé a těm i slouží. V jisté formě fungovala vždy, avšakinternet a možnost sdílet komodity pomocí digitálních platforem, jí dal křídla.

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 234 723 500
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace