Dobré zprávy pro malé podnikatele. Od online EET vláda ulevila

03 / 07 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Dobré zprávy pro malé podnikatele. Od online EET vláda ulevila

Všichni malí podnikatelé a živnostníci si budou moci zvolit způsob vykazování tržeb do určené hranice obratu. V případě, že jejich hotovostní příjmy nepřesahují více než 200 000 korun ročně, mají možnost používat papírové účtenky, které díky zjednodušenému režimu EET od státu dostanou zdarma.

Vláda schválila návrh na změny elektronické evidence tržeb týkající se malých podnikatelů a živnostníků. Tohle jednání bylo jedním z důvodů, proč se 3. a 4. fáze EET přesunuly. Čerstvé změny sice ještě čekají na schválení zákonodárci, ale pokud budou schváleny, malé podniky se mohou přestat obávat budoucích poplatků za nákup elektronické pokladny. Nutností tedy nebude ani stálé připojení k internetu či rozhodování o správném dodavateli softwaru.

Na finančním úřadě dostane každý podnikatelský subjekt, splňující podmínky, předtisknutý blok účtenek. Tržby bude potřeba značit do speciálních papírových sešitů. Následně se jednou za kvartál informace odešlou na příslušný FÚ pomocí formuláře, který musí obsahovat dosaženou výši tržeb a podrobnosti o provedených stornech. Dále je potřeba si v provozovně vyvěsit oznámení o používání zvláštního režimu EET. POZOR: V případě, že vaše DIČ neobsahuje rodné číslo, musíte ho uvádět na každé účtence.

Offline režim EET

V případě, že vaše firma dosahuje obratu do 200 000 korun ročně, máte právo buď na papírovou, nebo klasickou evidenci vašich prodejů, výběr záleží na vašem vlastním uvážení. Co všechno musíte splňovat, abyste si mohli zvolit speciální režim EET?

  • být poplatníkem daně z příjmu fyzických osob
  • být neplátce DPH
  • mít maximálně 2 zaměstnance

Limit hranice tržeb se nezdá nízký jenom vám. Asociace malých a středných podniků spolu s Hospodářskou komorou chtějí limit výše přijatých tržeb zvednout alespoň na 500 000 korun za rok.

3. a 4. vlna elektronické evidence služeb by měly být spuštěny současně 6 měsíců po oficiálním zavedení offline režimu. Všechno závisí na tom, jak dlouho bude trvat schvalovací proces zákona.

Online režim EET

Při online elektronických tržbách se vyhnete zejména zdlouhavé administrativě a dosáhnete rychlejšího vystavení účtenky pro zákazníka. Elektronická pokladna vám poskytne velmi detailní informace o majetku, zboží a také vám umožní jednoduše odhalit různé zaměstnanecké podvody díky podrobnému přehledu o finančních tržbách, předaných produktech atd.

V případě, že patříte do skupiny malých podnikatelů a splníte všechny výše uvedené podmínky, je na vás, zda se rozhodnete pro online, nebo offline režim EET.

Novela zákona chce pomáhat a ulevit od EET i zrakově postiženým podnikatelům, prodeji služeb předplatných telefonních karet, obchodní letecké dopravě i hazardním hrám.

 

  předchozí článek další článek  
Pronájem vlastní či servisované kanceláře?

Pronájem vlastní či servisované kanceláře?

17 / 06 / 2022 Článek FLEXI OFFICE

Porovnáváme pro vás jednotlivé typy kanceláří, zaměřujeme se na jejich výhody a nevýhody. Pro koho je jaký typ kanceláře nejvhodnější?

celý článek
Covid změnil kancelářský trh

Covid změnil kancelářský trh

01 / 06 / 2022 Článek FLEXI OFFICE

V článku si shrneme dopady covidu na kancelářský trh. Jaké jsou současné možnosti a trendy? Co Češi aktuální nejvíce preferují?

celý článek
Optimální velikost kanceláří

Optimální velikost kanceláří

10 / 05 / 2022 Článek FLEXI OFFICE

U FLEXI OFFICE nenabízíme miniaturní a stísněné kanceláře, ale přesně takové, aby se v nich klienti cítili komfortně. Přesvědčte se sami.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace