6 trendů talent managementu pro rok 2018

15 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

6 trendů talent managementu pro rok 2018

Talent management je jednou z priorit nového roku pro mnoho ředitelů a manažerů. Jde o dlouhodobý strategický proces s naléhavostí dneška, ne budoucnosti. Mění se způsoby učení, interakce a vykonávaní úkolů v pracovním prostředí. Technologie umožňují využívat lidský potenciál stále víc.

Analýza dosavadního modelu talent managementu má odhalit mezery v produktivitě zaměstnanců a zvýraznit způsoby, jak zlepšit angažovanost a motivaci zaměstnanců.

1. Vzestup umělé inteligence

Umělá inteligence, o které jsme již psali, pomalu proniká do všech odvětví a každé profese. HR není výjimkou, např. ve formě chatbotů přiřazujících správné zaměstnance k pracovním pozicím. Kromě jiného, dnes AI (artificial intelligence – umělá inteligence) zvládá nepostradatelné zdlouhavé administrativní procesy rychleji a efektivněji než pracovníci.

Výhody

  • rectruiteři mají více času na zdokonalování procesů, místo hledání kandidátů
  • profesionálové v HR mohou reálně přispívat k hodnotě byznysu díky ušetřenému času

Mnoho každodenních úkolů je příliš automatizovaných, a proto využívaní AI v těchto oblastech dokáže eliminovat nízkou produktivitu. Výsledkem pak bude vyšší efektivita řízení lidských zdrojů. 

2. Samoučení jako běžná součást pracovní náplně

Tradiční modely učení jsou za námi. Dnes lidé upřednostňují samo-řídící, sociální a neformální platformy pro vzdělávání. Talent management má poskytovat vzdělání, které je dostupné pro každého.

Náš tip: Vytvořte firemní účet na sociální síti, který bude sloužit na sdílení nápadů a poznatků.

3. Personalizace zvyšuje angažovanost zaměstnanců

Milleniáni se stali klíčovou skupinou pracovníků, a proto byste se jako podnikatelé neměli spoléhat na jednotný přístup k jejich řízení. Prioritně hledají možnost kariérního růstu v každém věku, a je tomu potřeba přizpůsobit celý kariérní proces.  

Co nejvíc tuto generaci motivuje?

  • jasný smysl jejich práce
  • dostatečná autonomie
  • neustálý proces zlepšování
  • komunita, do které mohou patřit

4. Konec klasických pracovních poměrů

Novým prvkem na trhu práce se stala mobilita a rovnováha moci mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Odborníci v oblasti lidských zdrojů by měli brát v úvahu to, že čím dál tím více lidí působí na volné noze.

Jaké jsou výhody a nevýhody spolupráce s freelancerem?

Výhody

  • nižší náklady (pracuje se jenom na jednotlivých projektech)
  • redukce risku (pojištění, benefity)
  • kvalita (jsou odborníci ve svých oborech)
  • globální dosah (najímání z různých koutů světa)

Nevýhody

  • multi-tasking (mají vícero zakázek najednou)
  • budování vztahů
  • nemožnost monitorování
  • úspěch firmy není jejich prioritou

5. Design thinking v HR

Design thinking je metoda myšlení, která vytváří jedinečné inovace na základě touhy a přání zákazníků. V roce 2018 můžeme očekávat nahrazování procesů kontroly poskytováním feedbacku a koučování manažery. Tradiční hierarchické struktury v organizacích budou brzy minulostí. Nové metody usnadní zejména týmovou práci. Při dalším plánování HR strategie zkuste sladit a změnit postupy v oblasti řízení.

6. Nástroje rozšířené a virtuální reality

AR (augmeneted reality – rozšířená realita) a VR (virtual reality – virtuální realita) dokážou pomoct se získáváním technických náborových talentů. Zajímavé jsou také interaktivní inzeráty nebo simulace pracovních úkolů, které můžete díky novým technologiím vytvořit. Připravujte své pracovníky na situace v reálném světě dříve, než jim budou muset skutečně čelit.

Budoucnost talent managementu přináší více symbiotických vztahů mezi lidmi a technologiemi na pracovišti. Role HR tak může být silnější než kdykoliv předtím.

  předchozí článek další článek  
Vánoční provozní doba recepcí v Praze

Vánoční provozní doba recepcí v Praze

05 / 12 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Vánoční provozní doba recepcí v Praze

celý článek
Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

Máte již registrovaného skutečného majitele? Flexi Office vám pomůže

26 / 09 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Od června 2021 je v platnosti novela zákona o evidenci skutečných majitelů. S registrací skutečného majitele vám může pomoci společnost Flexi Office.

celý článek
Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

Servisované privátní kanceláře versus coworkingová centra: V čem je rozdíl?

15 / 08 / 2023 Novinka FLEXI OFFICE

Jaký je rozdíl mezi coworkingem a servisovanou privátní kanceláří? Porovnali jsme pro vás jednotlivé možnosti a zde vám přinášíme výsledek.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace