6 trendů talent managementu pro rok 2018

15 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

6 trendů talent managementu pro rok 2018

Talent management je jednou z priorit nového roku pro mnoho ředitelů a manažerů. Jde o dlouhodobý strategický proces s naléhavostí dneška, ne budoucnosti. Mění se způsoby učení, interakce a vykonávaní úkolů v pracovním prostředí. Technologie umožňují využívat lidský potenciál stále víc.

Analýza dosavadního modelu talent managementu má odhalit mezery v produktivitě zaměstnanců a zvýraznit způsoby, jak zlepšit angažovanost a motivaci zaměstnanců.

1. Vzestup umělé inteligence

Umělá inteligence, o které jsme již psali, pomalu proniká do všech odvětví a každé profese. HR není výjimkou, např. ve formě chatbotů přiřazujících správné zaměstnance k pracovním pozicím. Kromě jiného, dnes AI (artificial intelligence – umělá inteligence) zvládá nepostradatelné zdlouhavé administrativní procesy rychleji a efektivněji než pracovníci.

Výhody

  • rectruiteři mají více času na zdokonalování procesů, místo hledání kandidátů
  • profesionálové v HR mohou reálně přispívat k hodnotě byznysu díky ušetřenému času

Mnoho každodenních úkolů je příliš automatizovaných, a proto využívaní AI v těchto oblastech dokáže eliminovat nízkou produktivitu. Výsledkem pak bude vyšší efektivita řízení lidských zdrojů. 

2. Samoučení jako běžná součást pracovní náplně

Tradiční modely učení jsou za námi. Dnes lidé upřednostňují samo-řídící, sociální a neformální platformy pro vzdělávání. Talent management má poskytovat vzdělání, které je dostupné pro každého.

Náš tip: Vytvořte firemní účet na sociální síti, který bude sloužit na sdílení nápadů a poznatků.

3. Personalizace zvyšuje angažovanost zaměstnanců

Milleniáni se stali klíčovou skupinou pracovníků, a proto byste se jako podnikatelé neměli spoléhat na jednotný přístup k jejich řízení. Prioritně hledají možnost kariérního růstu v každém věku, a je tomu potřeba přizpůsobit celý kariérní proces.  

Co nejvíc tuto generaci motivuje?

  • jasný smysl jejich práce
  • dostatečná autonomie
  • neustálý proces zlepšování
  • komunita, do které mohou patřit

4. Konec klasických pracovních poměrů

Novým prvkem na trhu práce se stala mobilita a rovnováha moci mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Odborníci v oblasti lidských zdrojů by měli brát v úvahu to, že čím dál tím více lidí působí na volné noze.

Jaké jsou výhody a nevýhody spolupráce s freelancerem?

Výhody

  • nižší náklady (pracuje se jenom na jednotlivých projektech)
  • redukce risku (pojištění, benefity)
  • kvalita (jsou odborníci ve svých oborech)
  • globální dosah (najímání z různých koutů světa)

Nevýhody

  • multi-tasking (mají vícero zakázek najednou)
  • budování vztahů
  • nemožnost monitorování
  • úspěch firmy není jejich prioritou

5. Design thinking v HR

Design thinking je metoda myšlení, která vytváří jedinečné inovace na základě touhy a přání zákazníků. V roce 2018 můžeme očekávat nahrazování procesů kontroly poskytováním feedbacku a koučování manažery. Tradiční hierarchické struktury v organizacích budou brzy minulostí. Nové metody usnadní zejména týmovou práci. Při dalším plánování HR strategie zkuste sladit a změnit postupy v oblasti řízení.

6. Nástroje rozšířené a virtuální reality

AR (augmeneted reality – rozšířená realita) a VR (virtual reality – virtuální realita) dokážou pomoct se získáváním technických náborových talentů. Zajímavé jsou také interaktivní inzeráty nebo simulace pracovních úkolů, které můžete díky novým technologiím vytvořit. Připravujte své pracovníky na situace v reálném světě dříve, než jim budou muset skutečně čelit.

Budoucnost talent managementu přináší více symbiotických vztahů mezi lidmi a technologiemi na pracovišti. Role HR tak může být silnější než kdykoliv předtím.

  předchozí článek další článek  
V čem podnikat? Dobrý nápad je základ úspěchu

V čem podnikat? Dobrý nápad je základ úspěchu

14 / 03 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Uvažujete o tom, že začnete podnikat, ale nevíte přesně v čem? Jak najít tu pravou podnikatelskou činnost, která vás bude bavit, živit a naplňovat zároveň? Přečtěte si náš článek.

celý článek
Jak může podoba pracovny ovlivnit vaši produktivitu?

Jak může podoba pracovny ovlivnit vaši produktivitu?

25 / 02 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Existuje univerzální pracovna, která by byla ideální pro všechny? Pracovna je místem, kde se obvykle věnujeme pracovním a tvůrčím činnostem. Každý si ji ale představí jinak. Přečtěte si doporučení, jak vytvořit pracovnu pro co nejvyšší efektivitu.

celý článek
Víte, které faktory ovlivňují, jak se zaměstnanci cítí v kanceláři?

Víte, které faktory ovlivňují, jak se zaměstnanci cítí v kanceláři?

07 / 02 / 2019 Článek FLEXI OFFICE

Doba, kdy firmy vnímají lidi jako stroje, je již za námi. Nyní se snaží zaměstnavatelé vytvářet pracovníkům taková místa, aby se do kanceláře těšili a cítili se příjemně. Jak toho dosáhnete i vy?

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace