6 trendů talent managementu pro rok 2018

15 / 02 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

6 trendů talent managementu pro rok 2018

Talent management je jednou z priorit nového roku pro mnoho ředitelů a manažerů. Jde o dlouhodobý strategický proces s naléhavostí dneška, ne budoucnosti. Mění se způsoby učení, interakce a vykonávaní úkolů v pracovním prostředí. Technologie umožňují využívat lidský potenciál stále víc.

Analýza dosavadního modelu talent managementu má odhalit mezery v produktivitě zaměstnanců a zvýraznit způsoby, jak zlepšit angažovanost a motivaci zaměstnanců.

1. Vzestup umělé inteligence

Umělá inteligence, o které jsme již psali, pomalu proniká do všech odvětví a každé profese. HR není výjimkou, např. ve formě chatbotů přiřazujících správné zaměstnance k pracovním pozicím. Kromě jiného, dnes AI (artificial intelligence – umělá inteligence) zvládá nepostradatelné zdlouhavé administrativní procesy rychleji a efektivněji než pracovníci.

Výhody

  • rectruiteři mají více času na zdokonalování procesů, místo hledání kandidátů
  • profesionálové v HR mohou reálně přispívat k hodnotě byznysu díky ušetřenému času

Mnoho každodenních úkolů je příliš automatizovaných, a proto využívaní AI v těchto oblastech dokáže eliminovat nízkou produktivitu. Výsledkem pak bude vyšší efektivita řízení lidských zdrojů. 

2. Samoučení jako běžná součást pracovní náplně

Tradiční modely učení jsou za námi. Dnes lidé upřednostňují samo-řídící, sociální a neformální platformy pro vzdělávání. Talent management má poskytovat vzdělání, které je dostupné pro každého.

Náš tip: Vytvořte firemní účet na sociální síti, který bude sloužit na sdílení nápadů a poznatků.

3. Personalizace zvyšuje angažovanost zaměstnanců

Milleniáni se stali klíčovou skupinou pracovníků, a proto byste se jako podnikatelé neměli spoléhat na jednotný přístup k jejich řízení. Prioritně hledají možnost kariérního růstu v každém věku, a je tomu potřeba přizpůsobit celý kariérní proces.  

Co nejvíc tuto generaci motivuje?

  • jasný smysl jejich práce
  • dostatečná autonomie
  • neustálý proces zlepšování
  • komunita, do které mohou patřit

4. Konec klasických pracovních poměrů

Novým prvkem na trhu práce se stala mobilita a rovnováha moci mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Odborníci v oblasti lidských zdrojů by měli brát v úvahu to, že čím dál tím více lidí působí na volné noze.

Jaké jsou výhody a nevýhody spolupráce s freelancerem?

Výhody

  • nižší náklady (pracuje se jenom na jednotlivých projektech)
  • redukce risku (pojištění, benefity)
  • kvalita (jsou odborníci ve svých oborech)
  • globální dosah (najímání z různých koutů světa)

Nevýhody

  • multi-tasking (mají vícero zakázek najednou)
  • budování vztahů
  • nemožnost monitorování
  • úspěch firmy není jejich prioritou

5. Design thinking v HR

Design thinking je metoda myšlení, která vytváří jedinečné inovace na základě touhy a přání zákazníků. V roce 2018 můžeme očekávat nahrazování procesů kontroly poskytováním feedbacku a koučování manažery. Tradiční hierarchické struktury v organizacích budou brzy minulostí. Nové metody usnadní zejména týmovou práci. Při dalším plánování HR strategie zkuste sladit a změnit postupy v oblasti řízení.

6. Nástroje rozšířené a virtuální reality

AR (augmeneted reality – rozšířená realita) a VR (virtual reality – virtuální realita) dokážou pomoct se získáváním technických náborových talentů. Zajímavé jsou také interaktivní inzeráty nebo simulace pracovních úkolů, které můžete díky novým technologiím vytvořit. Připravujte své pracovníky na situace v reálném světě dříve, než jim budou muset skutečně čelit.

Budoucnost talent managementu přináší více symbiotických vztahů mezi lidmi a technologiemi na pracovišti. Role HR tak může být silnější než kdykoliv předtím.

  předchozí článek další článek  
Proč se rozhodnout pro dlouhodobý pronájem kanceláře?

Proč se rozhodnout pro dlouhodobý pronájem kanceláře?

17 / 05 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Jednou z nejčastějších otázek při rozhodování se o pronájmu kancelářských prostor je to, na jak dlouhou dobu si je nejlepší kancelář pronajmout. Jelikož jsou potřeby každé společnosti jiné, v tomto článku přinášíme souhrn výhod dlouhodobého pronájmu kanceláře.

celý článek
Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 6. krok: Tým a partneři

Seriál: Jak začít podnikat? 10 kroků k úspěšnému podnikání – 6. krok: Tým a partneři

10 / 05 / 2018 Článek FLEXI OFFICE

Za každým úspěšným podnikem stojí lidé. Když plánujete, aby váš byznys expandoval, zodpovědnost musíte předat i jiným. Důležité je vybrat si správnou osobu a je jedno, zda půjde o partnera, zaměstnance nebo externího specialistu. Kde a jak byste měli najít tým a partnery, se kterými vám to „bude klapat“?

celý článek
Kancelář v centru Prahy pro 2 jen za 12 500 Kč/měsíc

Kancelář v centru Prahy pro 2 jen za 12 500 Kč/měsíc

30 / 04 / 2018 Novinka FLEXI OFFICE

Hledáte reprezentativní prostory pro vaše podnikání a jednání? Nemáte čas řešit vybavení kanceláře? Potřebujete kompletní stabilní zázemí? Pak je tato nabídka právě pro Vás. Sjednejte si nezávaznou prohlídku.

celý článek

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

Přihlaste se k odběru novinek a získejte

Voucher na pronájem zasedací místnosti nebo kanceláře
na 1 hodinu zdarma

FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 234 723 500
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace