4 způsoby, jak ukázat zaměstnancům, že vám na nich záleží

20 / 12 / 2017 Článek FLEXI OFFICE

4 způsoby, jak ukázat zaměstnancům, že vám na nich záleží

Úspěch vašeho byznysu ve velké míře závisí na šikovnosti zaměstnanců. Výhody v podobě neformálního pracovního prostředí, plné ledničky nebo týdenní jógy, či peer-to-peer vztahů jsou motivující. Vaši "svěřenci" potřebují také uznání a povědomí o tom, že to dělají dobře.

Jako zaměstnavatel se snažíte být šéfem s co nejlepšími vůdčími schopnostmi. Uznáváte úsilí svých zaměstnanců a snažíte se je odměňovat, a tím motivovat? Přinášíme vám 4 tipy, jak projevit vašim zaměstnancům vděčnost.

1 Upřímná verbální pochvala

Vyberte si něco, co bylo na výkonnosti zaměstnance obdivuhodné a řekněte mu o tom. Jasný směr vede k ještě lepším výsledkům. Poděkování má jistě silný vliv. Dávejte však konkrétní důvody, proč jste vděčný.

Náš tip: Místo: "děkuji, že jsi přes víkend pracoval," zkuste, "opravdu si vážím, že jsi nám svou prací pomohl splnit cíl v tak krátkém termínu."

Zdůrazníte tím podstatu, proč to bylo důležité a také podpoříte pozitivní chování, které chcete v rámci organizace vytvořit. Pomáhá to k vytváření určité normy chování pracovní komunity.

Jak verbálně poděkovat zaměstnancům?

  • mluvte osobně a od srdce
  • specifikujte akci, úspěch či chování, za které děkujete
  • připomeňte jim, jak vás ovlivnil jejich čin

2 Flexibilní plánování

Každý má svůj život i mimo pracoviště. S některými zaměstnanci zřejmě máte i přátelské vztahy. Proč se nepotkávat ve společnosti nebo při nějakém společném koníčku?

Flexibilním plánováním práce máme na mysli volno v případě nouzové potřeby, ať už z rodinných nebo jiných důvodů. Může jít také o poskytování flexibilnější pracovní doby. Častokrát totiž dostáváme ty nejlepší nápady mimo pracovní místo.

Při flexibilní pracovní době zaměstnanci:

  • dosahují lepších výsledků
  • jsou méně nemocní
  • odpracují více hodin
  • jsou v práci šťastnější

3 Personalizované dárky

I v případě, kdy si s daným člověkem nejste zcela blízcí, můžete přijít na to, co ho potěší. Zkuste diskrétně oslovit jeho kolegu, se kterým tráví čas. S těmito informacemi snadněji potěšíte osobním dárkem za skvělý výkon.

Tyto dary zaměstnancům ukáží, že si jich vážíte a vděčíte jim za přínosy do vaší firmy. Zajisté tím prezentujete i firemní kulturu a rozvinete svou kreativitu. Klidně vsaďte na vtipné drobnosti.

Rozvíjejte vztahy na úrovni peer-to-peer

Vzájemné uznání mezi vrstevníky – zaměstnanci pomáhá usnadňovat způsoby projevů vděčnosti a vede k pozitivní kultuře na pracovišti. Víte, co je pro mnohé zaměstnance největším motivátorem? Jejich kolegové. Hlavním důvodem je v tomto případě důležitost hodnoty přátelství při formování pracovní morálky.

Vytváření pracovního prostoru ke spolupráci či pořádání teambuildingů je skvělý způsob, jak pomoci vytváření přátelství na pracovišti.

4 Poskytování příležitostí

Oddanost ke kariéře zaměstnanců prokáže váš dík. Dáte tím najevo, že jsou nedílnou součástí budoucího vývoje vaší společnosti. Poskytujte jim příležitost k růstu kdykoli je to možné. Pokud jim ukážete, že jste ochotní investovat jak do jejich kariérního růstu, určitě budou podávat lepší výkony.

Co vám poskytování příležitostí pro zaměstnance přinese?

  • zaujmete a udržíte si skvělé pracovníky
  • zvýšíte angažovanost pracovníků
  • ušetříte a vyděláte peníze
  • začnete pohlížet i do budoucna

 Článek bychom ukončili známým klišé: „Všechno, co svým zaměstnancům dáte, se vám určitě vrátí.“

 

  předchozí článek další článek  
Aktuální informace k situaci - pošta a povinnost roušek

Aktuální informace k situaci - pošta a povinnost roušek

19 / 03 / 2020 Novinka FLEXI OFFICE

dovolujeme si vás informovat, že Česká pošta nemá v tuto chvíli nastavené jednotné doručování zásilek. Některé pobočky nám hlásí, že doručování zatím funguje jako doposud, některé pobočky dostaly informaci, že se bude doručovat pouze obyčejná pošta. Bohužel se v této době situace i na poště mění každým dnem a my nejsme schopni vám nyní…

celý článek
Dočasná změna otevírací doby poboček

Dočasná změna otevírací doby poboček

17 / 03 / 2020 Článek FLEXI OFFICE

Vzhledem k šířícímu se viru COVID-19 si Vás dovolujeme informovat, že recepce společnosti FLEXI OFFICE musejí postoupit k dalším provizorním opatřením a to ke změně provozní doby v rámci všech našich business center.

celý článek
Aktuální informace k situaci - COVID-19

Aktuální informace k situaci - COVID-19

13 / 03 / 2020 Článek FLEXI OFFICE

v reakci na aktuální situaci s výskytem COVID-19 v evropských zemích a vyhlášení nouzového stavu v ČR Vás chceme ubezpečit, že systematicky sledujeme informace vydáváné Ministerstvem zdravotnictví ČR a Hygienickou stanicí ČR a jsme připraveni reagovat na případné požadavky zavádění provizorních opatření.

celý článek
FLEXI OFFICE | Moje profesionální zázemí

rychlý kontakt

kontakt

FLEXI OFFICE s.r.o.
Ovocný trh 572/11
110 00 Praha 1
Česká republika
+420 225 991 991
info@flexioffice.cz
PRONÁJEM ZDARMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace